Noua abordare a link building-ului
Pentru multi webmasteri, link building-ul a fost mai mult un joc de numere. Cu cat mai multe link-uri avea un site, cu atat mai bine. Poti cumpara link-uri la gramada, exista multe tool-uri care creaza in mod automat sute de backlink-uri prin intermediul unor link-uri de proasta calitate, pe forum-uri sau blog-uri.
De cand cu actualizarile Google, chiar si cel mai ignorant webmaster stie ca nu asta este solutia pentru un link building de buna calitate. Google-ului nu-i plac backlink-uri artificiale si va poate cauza probleme cu site-ul daca folositi acele tool-uri sau alte servicii de creare automata a backlink-urilor.
Calitatea backlink-urilor este cea care conteaza, nu cantitatea lor.
Cand incercati sa obtineti un nou backlink pentru site, luati in considerare urmatoarele:
Luati backlink-uri care va arata influenta.
Cand Google a introdus algoritmul bazat pe numarul de backlink-uri catre un site, ideea principala a fost ca un site cu multe backlink-uri, insemna ca este unul influent.
Insa, cele mai multe backlink-uri artificiale nu indica deloc ca ar avea vreo influenta. Daca va concentati pe backlink-uri care demonstreaza Google-ului ca site-ul este unul important, atunci nu trebuie sa va faceti griji in privinta urmatoarelor actualizari. Algoritmul Google vrea sa gaseasca link-uri importante care trimit catre site.
Google-ului ii plac urmatoarele link-uri:
1. Link-uri cu subiect asemanator. In cazul in care aveti un site de agentie de turism online, link-urile de pe blog-urile de calatorie vor avea o influenta pozitiva asupra ranking-ului.
2. Link-uri de pe pagini web care au legatura cu subiectul. De exemplu, un ziar online nu are de obicei legatura site-ul, dar daca publica un articol care are legatura cu subiectul, un link pus pe acea pagina ar fi grozav.
3. Link-uri care arata importanta site-ului. Daca site-ul are link de genul “Pentru mai multe informatii despre acest subiect citeste aici”, atunci, motoarele de cautare vor vedea acel link ca o autoritate pentru acel subiect. Link-uri de pe site-uri cu o autoritate mare precum Wikipedia sau NY Times, indica clar faptul ca site-ul este unul foarte important.
4. Luati backlink-uri care demonstreaza ca site-ul este real.
Aceste 4 tipuri de link-uri sunt cele mai bune pe care site-ul ar putea sa le obtina. Asta nu inseamna ca celelalte nu conteaza. Exista multe tipuri de alte link-uri care, de asemenea, pot avea o influenta pozitiva pentru ranking:
1. Link-uri de la asociatii de afaceri. Aceste link-uri arata motoarelor de cautare ca site-ul face parte dintr-o anumita categorie.
2. Link-uri din articole conexe. Daca postati un articol pe un blog care face parte din aceeasi categorie, nu este nicio problema daca puneti si link catre site, Google il vede ca fiind pozitiv. Nu este bine sa postati acelasi articol pe mai multe site-uri, fiti selectiv.
3. Link-uri din directoare de afaceri. Unele site-uri precum Pagini Aurii sunt facute pur si simplu pentru a lista site-uri, veti arata motoarelor de cautare ca site-ul reprezinta o afacere serioasa.
4. Link-uri de la partenerii de afaceri. Este foarte bine daca partenerii de afaceri pun link catre site. Sunt admise link-urile care directioneaza un grup targetat de vizitatori catre site.
Toate link-urile care aduc vizitatori catre site, sunt link-uri bune. Cand construiesti backlink-uri, intreaba-te: “Pot primi mai multi vizitatori de pe acest link?” In cazul in care raspunsul este da, link-ul este unul bun. Atat de simplu este totul.
Recommended Posts
Greșeli care îți pot afecta campania de optimizare SEO
decembrie 14, 2016
Cum să crești autoritatea unui website
iunie 8, 2015