Greșeli care îți pot afecta campania de optimizare SEO

Greșeli care îți pot afecta campania de optimizare SEO

Daca tocmai ai inceput o campanie de optimizare SEO sau lucrezi deja la ea, trebuie sa stii ca exista cativa factori foarte importanti de care trebuie sa tii cont. Cu atat de multe decizii si lucruri de luat in considerare, putini pot crea din prima o campanie SEO de success.

Atentie foarte mare! Orice greseala costa!

Primul rezultat din Google primeste cu 15% mai mult trafic decat locul 2 si cu 20% mai mult trafic decat locul 3.

ALEGEREA GRESITA A CUVINTELOR CHEIE AFECTEAZA CAMPANIILE DE OPTIMIZARE SEO.

Poti avea cel mai mare success de pe piata online, dar daca alegi gresit cuvintele cheie, vei pierde bani, clienti si timp.

Este greu de apreciat cat de important este sa alegi cuvintele cheie. Motoarele de cautare si clientii le folosesc in diferite feluri pentru a ajunge la site-ul tau.

Daca rata de conversie este scazuta, cel mai probabil, ai ales cuvintele cheie gresit. Chiar daca obtii mult trafic pe site, acesta nu este important pentru ca utilizatorii nu gasesc ceea ce cauta.

Fii sigur ca alegi cuvintele cheie pe care utilizatorii le folosesc atunci cand cauta ceva legat de afacerea ta. Multe companii folosesc cuvinte cheie pe care cred ca utilizatorii le folosesc pentru a ajunge la ei. In realitate aceste cuvinte cheie nu sunt relevante si distrug rata de conversie.

Sugestii:

– Foloseste un instrument pentru sugerarea cuvintelor cheie;
– Verifica competitia pe cuvintele cheie alese, iar apoi verifica daca aceste cuvinte cheie se regasesc in site-ul tau;
– Foloseste Google Keyword Planner pentru a sorta cuvintele cheie alese.

META DESCRIPTION SI META TITLE

Cuvintele sunt tot ce trebuie pentru a atrage clienti si ai face bine sa le folosesti cu cap!

Meta description este o descriere scurta care apare sub titlul unui rezultat de pe Google. Vizual, nu exista mult spatiu care separa un rezultat de altul, asa ca, foloseste o descriere scurta pentru a atrage clientii.

Asigura-te ca fiecare pagina are o descriere si un titlu unic. Ajuta foarte mult motoarele de cautare iar in felul asta vei avea si potentiali clienti.

Adauga cuvintele cheie alese in meta title si meta description.

Sugestii:
– Creeaza titluri si descrieri unice pentru site-ul tau;
– Alege 1 sau 2 cuvinte cheie pe care le poti introduce in meta title si meta description;
– Foloseste Google SERP Snippet Optimisation tool pentru a verifica cum ar arata site-ul tau pe motorul de cautare.

CONTINUTUL DUPLICAT

Tot continutul site-ului trebuie creat de la zero! Cel mai bine ar fi sa colaborezi cu un copywriter daca nu te pricepeti la compus texte.

Sugestii:
– Foloseste Google Webmaster Tools pentru identificarea continutului duplicat

IGNORAREA CONTINUTULUI INVECHIT

Optimizarea SEO nu se face o singura data. Ai facut SEO si gata, lucrurile o sa mearga de la sine. TOTAL GRESIT! Pentru a avea o campanie de optimizare SEO perfecta, este nevoie de intretinere continua a continutului de pe site.

Chiar daca ajungi pe pozitia 1 din motoarele de cautare, mai ai de facut o multime de lucruri. Daca opresti Campania de optimizare SEO, vei observa o scadere treptata a traficului pe site. Sunt multe exemple de companii care au cazut din top-ul cautarilor pe Google in doar cateva luni, iar asta inseamna ca tot ce au invesit in site s-a pierdut, iar pentru a ajunge inapoi in top, este nevoie de timp, efort si foarte multi bani. Continutul “proaspat” este un indicator foarte puternic pentru motoarele de cautare .

Algoritmii motoarelor de cautare se schimba in fiecare zi, iar tu trebuie sa gasesti metode noi de optimizare a continutului. Ca sa tii pasul cu noii algoritmi, trebuie sa creezi continut nou si original.

Solutii:
– Daca ai un blog pe site, posteaza cate 2-3 articole pe saptamana.
– Daca ai un site fara blog, incearca sa actualizezi continutul cam o data pe saptamana.

CONTINUT PENTRU ROBOTII MOTOARELOR DE CAUTARE

Daca creezi continut in care folosesti in mod exagerat cuvinte cheie, s-ar putea ca site-ul tau sa fie accesat doar de robotii motoarelor de cautare.

Furnizarea continutului de calitate at trebui sa fie prima si cea mai importanta preocupare. Continutul care nu este optimizat poate atrage clienti, dar acestia nu vor sta suficient de mult pe site-ul tau. Cel mai probabil nici macar nu isi vor aminti logo-ul tau. In felul asta, iti vei face o reputate proasta si nu va mai accesa nimeni site-ul tau!

Ia in considerare si cat de mult scrii intr-un articol. Google-ul apreciaza articolele mari. Asta nu inseamna ca trebuie sa scrii 10 articole de 2000 de cuvinte in fiecare saptamana.

Sugestii:

– Cand incepi sa scrii un articol, gandeste-te ca esti client si vrei sa citesti ceva care te atrage;
– Pe primul loc sunt utilizatorii iar pe al 2-lea loc sunt robotii care verifica continutul;
– Optimizeaza continutul articolului dupa de redactarea acestuia.

CUM ITI DAI SEAMA CAND ESTI PENALIZAT DE MOTOARELE DE CAUTARE?

Este greu sa repari o greseala daca nici nu stii ca exista. Multi optimizeaza continutul dupa ureche iar asta este o greseala foarte mare.

Principalele greseli:

Keyword Stuffing. Cu cat mai mult, cu atat mai bine nu? Nu prea. Multi incepatori nu inteleg faptul ca trebuie sa existe o limita. Incearca sa folosesti cuvintele cheie relevante pentru articol.

Spammy link building. Cumpararea de link-uri si spamarea pe bloguri este combinatia perfecta pentru a scoate un site din top-ul cautarilor pe Google. Continul de calitate va fi apreciat si distribuit de catre utilizatori, iar acest lucru ajuta la cresterea naturala a site-ului tau.

Incarcarea lenta a site-ului. Daca site-ul tau se incarca foarte greu, nu ai sanse sa ajungi in top. Google apreciaza foarte mult usabilitatea unui site.

SOLUTII PENTRU A INCEPE O CAMPANIE DE OPTIMIZARE SEO

– Legat de cuvintele cheie, incearca sa ai continut cat mai natural;
– Pune link-uri catre site-uri de incredere;
– Unelte ca Pingdom sau WebPageTest te pot ajuta pentru identificarea problemelor din cauza carora site-ul se incarca foarte greu.

Share